Thursday 7 July 2011

Ikut suka luu



Hello assalamualaikum :D
Yayy harini satu Penang cuti, korang ada ada? Buyahhh xD Alaa sehari je beb, cuti Hari Sejarah Pulau Pinang apakebenda tah -.- Esok perjumpaan waris, durr creepy aku dengar perkataan tu. Apa lah cikgu akan cakap kat mak aku nanti. Hihi, harini cuti apa lagi shopping lah ♥ Sebelum hantar ayah aku pegi Airport (pegi Bandung tinggal anak, bagus) aku singgah sunway pegi beli kasut, mann aku dapat high heels baru. First kot! Try pakai, macam faminin pulak aku time tu ><  Ok whatever, then lepas dah balik airport singgah Jasco Perda. Mak ai, full gila -.- Yang paling full  dekat library dia, memang padat gila. Then jumpak member facebooks  banyak lah jugak. Shooping benda cute-cute then balik rumah :) 

Okay dah habis cerita pasal aku, sekarang ni aku nak ajar macam mana nak download Adobe Photoshop CS5! Full version punya beb tak tipu. Aku pun dah guna, hoho. Okay bismillahirrahmanirrahim.

Okay sekarang, korang tekan je dekat SINI then dia akan perpampang web 4shared untuk korang downloadkan itu CS5. Dah tekan? Okay tekan download k. Free beb tak payah duit pun. Okay dah ke belum? Ok cepat aku tunggu. Dah? Yayy, skang ada tutorials untuk korang install Adobe Photoshop ni.

 First korang mesti extract file tu ke bentuk folder. Klick kanan lepas tu klick extract here. Senang en? Lepas tu, korang open folder tu then korang double klick or open yang tulis SETUP tu. Okay meh aku tunjuk gambar example gambar dekat korang, aku  bulatkan yang mana korang kena tekan 


Lepas tu dia akan keluar benda apa kejadah, keja korang tekan je next, next, agree, agree tapi korang kena lah baca jugak sikit-sikit tu k. Lepas tekan tu, dia ada macam box tu suruh korang  isi maklumat. Family name, last name, alaa  korang hantam je nama apa pun. And then ada satu kod dekat bawah tu, korang taip je 1111111111 sampai penuh box tu wokay? Good C:

Bila dah selesai semua benda yang patut, dia akan keluar satu box yang mintak lesen. Korang CANCLE je tau jangan lunch adobe tu dulu, kalau dah lunch korang closh balik tau. Ok sekarang ni step yang korang kena faham betol-betol. Sekarang ni nak bagi Adobe Photoshop tu jadi FULL VERSION. So kat dalam file yang korang dah extact tu, korang ada nampak tak folder CRACK? Haaa, korang bukak folder crack tu lepas tu select all then copy. Lepas tu korang pegi dekat "C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS" korang paste kan apa yang korang copy tadi tu, ke dalam "C:\Program Files\Adobe\Photoshop CS".

 Tau? Lekk luuu, mesti ada orang yang tak paham ni kan? Takpe aku terangkan dengan cara mudah. .Sekarang ni korang tekan "my computer"  then click "local Disk C" . Lepas tu korang cari folder " Program File" then korang click folder tu. Lepas click, korang akan jumpak folder "Adobe". Kalau tak jumpak, cari jugak sampai jumpak! Lepas tu, click folder Adobe tu then korang akan nampak folder "Photoshop CS" korang masukkan ke folder and korang pasted kan file kat dalam folder tu. Faham? Haaa pandai pun!

So, korang dah dapat CS5 korang yayy! Kiss sikit, muahh ♥ Ikut suka hati korang lah nak download ke tidak. Aku dah tolong bagi sesiapa yang takde CS5 tu. Jadi lah yang download punya pun janji boleh pakai.  Okay yang ni je aku nak share. Next week pulak k? Chaww :D Oh yah sebelum tu, aku nak ucapkan takziah kepada Baby kucing aku yang mati semalam pukul berapa entah D:  Agak dalam pukul lapan pagi macam tu lah :'( So Al-fatihah kat dia k? (aku anggap dia pun macam manusia tau, menangis aku time tu) Kthanks sebab sudi singgah blog aku ni. Chaww C:

Love it or Hate it, hihi BOO!