Friday 29 July 2011



Hello assalamualaikum evely bodeh :D
Okay people harini aku nak share something, kepada sesiapa yang kemaruk nak jadi femes. Hot sentap lah sangat, haa nak jadi kan? Meh aku bagi tips sikit. #sorry aku ni cakap banyak, padahal aku sendiri tak femes puihh. Before that, actually bukannya aku yang NAK BAGI tips dekat korang, aku sebenarnya aku search, selidik dulu semua pasal 'femes' ni then baru stast menaip. Sebelum post kena tau apa yang kita tulis tu betul ke tak bukan main hantam je tau? Good. Lepas ni kalau dah ambil tips-tips aku, sure lah pergi mana pun mesti orang kenal :)

Okay, first.
Kalau nak femes korang mesti lah ada Facebook or Twitter. Haa yang tu paling wajib tu. Lepas tu, ikut korang lah kalau nak buat Youtube Account sendiri, Blog, Tumblr, Skype. Haa itu semua kena pandai edit jugak k? Kalau setakat ada blog, lepas tu tak pandai edit and then entry pun pasal cinta cinta baik tak payah, orang pun naik bosan dah -.-

Okay then, kalau nak jadi femes mesti ada gaya. Ada muka, kena ada semua! Alaa beb dont worry kalau rasa muka tu takomel ke apa ke, boleh edit! Haa sekarang ni tempat paling orang suka nak edit kat sini . Edit kat situ mmg takboleh kata apa dah, nak jadi barbie doll pun boleh. #aku takreti guna yang tu, haha malu -.- Haa, kalau boleh gambar korang tu buat lah ala ala photography sikit ye, tangkap guna dslr lagi better. Ok Style? penting jugak tu, kalau nak tau zaman sekarang punya style, rajin-rajinkan lah beli majalah yang mempunyai mesej-mesej mengenai fashion. Takpun sekarang bukannya susah mana pun, internet kan ada :>

Okay, dah sekarang nama pulak ^^ Okay kebanyakkan yang femes ni letak nickname je. Contoh, #ehh sorry kalau letak nama orang, jangan marah pulak yee. Syafeen pegi tukar jadi Shashaa. Haa lepas tu letak nama fake kat belakang pulak macam Perry. Haa kan dah jadi Shashaa Perry! Haa kan dah jadi satu nama, hahaaha beb sorry sorry. Nama dia pulak yang aku calas! Alah, susah apanya letak nama betul kan omey :3 Lepas tu try lah

Okay, lepas dah semua tu. Kalau nak lagi femes. Aku mengesorkan korang semua buat video kat youtube, alah kalau taknak duduk sambil cakap depan camera. Amek guitar then, duduk depan camera sambil menyanyi. Haa senang je pun bukannya ada sapa tengok #lepas post tu ada lah hoho Kalau rasa segan tu, err dah takboleh buat apa, duduk diam online twitter sudah. Hahaha blog pulak. Buat je lah bukan susah mana pun, kalau tak reti, ikut lah tutorials. Mintak je kat sapa sapa yang ada tuto :3 Blog mesti interesting! Kalau tak cantik takpe, janji best entry nya. Macam tu jugak dengan Tumblr, acano nak cakap ha? Reblog sudah XD

Hahaha, okay lagi apa ha? Ohyeah, yang ni paling penting.

"Nak jadi femes, kena start dari kawan yang femes. Kalau kawan dengan orang femes, orang pun ingat kita ni femes jugak"

MUAAHAHAHAHHAH XD Ayat budak fb yang aku cilas dol. Apada, yang paling penting jugak. Kalau nak jadi femes, percaya kepada diri yang korang boleh jugak jadi femes macam Najwa Latif. Haa dia start dari youtube je pun, lepas tu korang kena ada keyakinan diri. Takpayah nak hiraukan apa yang orang katakan, chill ok? Tomorro Never Die. Okay dah, aku rasa yang tu je kot. Aku bukannya arif bab bab femes wannabe ni ayoyo -.- Btw, HARIMAU MALAYA WE ALWAYS SUPPORT YOU

Wehhh, nak puasa dah ni! Wuhhhhooooo :3

k chaw, muah sikit


Kat dunia hot, kat akhirat pun hot jugak, peace.

Love it or Hate it, hihi BOO!