Wednesday 10 August 2011


photo
Dear People im here to saying, Happy Fasting everbody!
Awh, come on man dah lewat  untuk diucapkan. Sekarang dah hari ke berapa dah beb ayoyo. Alaa sempat lagi tak aku nak wish untuk korang? Sempat lagi kan? Hihihi nak buat macam tak sempat online pun -.- #sorry, post ni post lama tak sempat nak publish pun lagi.

Okay  today aku akan story pasal movie! Ye ye aku tau Harry Potter dah habis :'( Tapi aku bukan nak story pasal movie sebarangan k? Aku nak story pasal movie yang paling sedih pernah aku tengok, sampai menangis tau tak? #haha seriously.  Okay aku bagi top three je lah senang. Ohyeah, baru-baru ni aku tengok sekali lagi, spare siap-siap tisu kat sebelah. Ending ja mesti sedih haha.

FIRST
photo

Well semua orang pun tahu #1 di hati yang paling sedih sekali ialah film... Titanic! okay then,  cerita ni mengenai seorang perempuan yang bernama Rose bercinta seorang lelaki ni yang bernama Jack. Tapi, mak perempuan tu tak restu hubungan Rose dengan Jack sebab mak perempuan tu dah ada pilihan lain. Last-last lelaki yang Rose suka tu sanggup berkorban nyawa diri dia sendiri demi menyelamatkan Rose supaya Rose dapat teruskan kehidupan dia, terajedi ni berlaku apabila kapal titanic tu bertembung dengan iceberg kemudian kapal tu terbelah dua dan apa yang terjadi lepas tu? Malas aku nak story, haha. Cerita ni cerita betul tau! Pernah jadi dulu-dulu, mesti sedih kan? :')

SECOND
photo

Hachiko: A Dog's Story

Ceita ni memang sedih, ni pun kisah benar jugak. Cerita ni mengenai seekor anjing yang bernama Hachi keseorangan tanpa tuannya dijumpai di stesen kereta api oleh seorang lelaki yang bernama Parker Wilson. Parker menjaga Hachi dari kecik sampai lah Hachi ni besar. Setiap hari, Hachi akan menunggu Parker di luar stesen keretapi untuk pulang bersama dengannya. Beberapa tahun kemudian,  Parker meninggal dunia ketika Hachi dalam usia remaja (lah bagi kita) kerana sakit jantung. Namun, Hachi seekor anjing yang setia ini sering menunggu Parker di stesen keretapi  berseorangan sehingga lah Hachi meninggal dunia. Hachi ni adalah seekor anjing yang setia, disayangi dan comelsepet . Kisah benar tentang cerita ni adalah di salah sebuah stesen keretapi di Jepun. Akita Hachiko mati pada tahun 1934 :')

THIRD
photo

A walk to remember 

Aku pun tak berapa pasti sangat cerita ni. Sebab dah tengok cerita ni dah berabad dah, so memori dalam otak aku ni dah lupa jalan cerita ni. Serious aku ingat lagi, ending dia memang terbaik lah. Sedih beb, aku nangis ahaha. Okay kalau na lebih lanjut tekan je dekat sini, korang boleh baca synopsis dia ok?

Memang sedih wei, tapi paling awesome lah  haha. Ehh nak tau something tak? Ya allah dia ni memang omey gila gila gila! Muka korea je, rawrr! Meh aku tunjuk gambar dia,


Tadaaaaaaaaa! Omey kan? Hahaha dia ni sapa tak kenal #maybe . Nama dia Sharin Najmi , kalau username dia kat youtube pulak ShahrinCool , umur dia baru 16 tahun and sekarang ni dia tinggal dekat Sheffield, United Kingdom tapi kalau kat Malaysia dia tinggal dekat Kajang :p Awh, dulu aku takde lah minat sangat biasa-biasa je, tengok vlog dia pun alar kadar je. Tapi sekarang taktau lah kenapa aku suka tengok, dah suara best, senang pujuk bini lah dia nanti haha xD Muka korea kan kan? Obviously, tengok lah mata dia tuu :O Haha okay lah aku chaw dulu, support dia k? Thanks Kboi :*


Puasa exam puasa exam, ish aku cepuk kang cikgu aku tu jgp haha.

Love it or Hate it, hihi BOO!